Parní stroje, parní turbíny, parní kotle
Kompoundní lokomobila s přehřívačem
Kompoundní lokomobila s přehřívačem znázorněna jest na obr. 152. a 153. v úplném řezu v náryse a v částečném řezu v půdoryse.
Na topeništi z vlnitého plechu vyvozené plyny procházejí žárovkami a proudí v zadu umístěným přehřívačem, sestaveným z několikanásobně spirálově vinutých rour, kterými proudí nasycená pára z kotle. Komín jest opatřen také klapkou k regulování tlaku. Obě zalomené části hřídele jsou natočeny o 180 stupňů, hřídel jest uložen na třech ložiskách a opatřen na volných koncích setrvačníky. Regulace děje se pérovým, na hlavním hřídeli umístěným regulátorem. Mezi oběma válci nachází se receiver; samočinný expansivní rozvod nachází se jen u válce vysokotlakého, válec nízkotlaký má náplň neměnitelnou