Motory výbušné
Původní Ottův motor
Motor tento poskytuje nejnovější tvar ležatých strojů menšího typu a vyhovuje následkem dokonalého propracování jednotlivých částí i požadavkům vynikající působnosti, jaké přikládáme strojům o veliké výkonnosti.
Následkem těchto okolností dospívá se k výsledkům, které vykazují značnou výkonnost při obmezené spotřebě paliva, při čemž značná váha se klade a snadnou přístupnost k jednotlivým částem mechanismu a na pohodlnou výměnu jednotlivých částí, pokud ovšem této výměny jest třeba.
Při úpravě rámu byl vzat zřetel na nestejné zahřívání jednotlivých partií a na změnu z něho pochodící. Chladící plášť válce připojen k tělesu rámu litím v jediném kuse.
Duše válce jest udobena zvláště z litiny velice tvrdé a uložena v lůžku dokonale v poloze osy.
Rozvodové zařízení účinkuje na ventily nuceným pohybem. Automatické pohybování ventilů bylo tímto způsobem nahrazeno z příčiny nedokonalého dosedání při znečištění.
Upravování chodu motoru obstarává pérový regulátor, na nějž účinkuje rozvodný hřídel pomocí šroubových kol.
Regulováním upravuje se pouze množství třaskavé směsi přiváděné pod píst, nikoliv její jakost, která za malého i velikého zatížení motoru jest stále stejná.
Zaněcování směsi provádí se výhradně pomocí magneto-elektrických zaněcovčů, které si potřebný proud vyvozují samočinně.
Zvláštní péče u těchto nejnovějších modelů věnuje se mazání oněch částí stroje, u nichž vyvinuje se pohybem tření.
Hlavním ložiskům dostává se prstencového ústrojí mazacího, u ložisek méně namáhaných a podřízeného významu užívá se mazniček kapacích s viditelnými kapkami. Rovněž důmyslně jest zařízeno mazání u čepu klikového. Válec a píst navlažovány jsou olejem, který dodává zvláštní olejová pumpa.