LOMOVÁ KOLEJOVÁ DOPRAVA
Lomové tratě jsou ve stejném provedení jako důlní. V lomech se ale nepoužívá trolejové napájení trakčních vozidel.
Lomové vozy
Tyto vozy se většinou stavějí jako výsypné. Podle konstrukce se řeší jako neckovité oboustranně výklopné vozy - kiplory -, nebo skříňové vozy s jednostranně výklopnou korbou. Pevné vozy jsou konstruovány pro vyklápění výklopníky, a to čelně nebo bočně. U některých typů jsou sklopné nebo odnímatelné postranice. Při dopravě vozů po ukloněných tratích se používají vozy s vřetenovou brzdou. Dále se používají speciální druhy vozů, podobně jako v dolech.
Lomové lokomotivy
U těchto lokomotiv nejsou požadavky na nevýbušné provedení a není omezení na průjezdný profil. Proto jsou tyto lokomotivy větší, mají vyvýšené stanoviště apod. Používají se lokomotivy s naftovým motorem a přenosem síly mechanickým, hydraulickým nebo elektrickým.