DŮLNÍ VRTNÉ SOUPRAVY
Vrtné soupravy
- pro ražbu otvírkových děl
- pro vedení dobývacích prací
podvozek
- kolový
- kolejový
- pásový
- pouze rám
- závěsný pojezd
VRTNÉ SOUPRAVY PRO RAŽBU VODOROVNÝCH NEBO UKLONĚNÝCH OTVÍRKOVÝCH DĚL
Vrtná souprava je tvořena podvozkem, nosnou konstrukcí vrtací jednotky, vrtací jednotkou (lafetou) posuvným zařízením se saňovým vrtacím kladivem a ovládacím kloubem posuvného zařízení. K vrtné soupravě patří také poháněcí agregát, ovládání a některé další příslušenství. Ovládací kloub umožňuje nastavit polohu lafety s vrtacím kladivem do příslušné polohy. Posuvné zařízení přitlačuje vrták do vrtu. Používá se systém pneumatický a hydraulický. Pneumatický systém umožňuje pružný chod kladiva.
Příklepná saňová vrtací kladiva pro vrtné soupravy se používají s nezávislou rotací. To umožňuje podle povahy horniny nastavit samostatně sílu a rychlost příklepu a rychlost otáčení vrtáku ve vrtu.
Konstrukční varianty vrtných vozů Ingersoll - Rand
Typ |
Plocha profilu m2 |
Počet jednotek |
Počet manipul. plošin |
Podvozek |
Délka m |
Šířka m |
Výška m |
BROKKE |
40 - 100 |
4 - 6 |
1 - 2 |
Kolový tažený přívěs |
11,0 |
2,8 |
2,9 |
GANTRY |
neomezená |
libovolný |
Samohybný kolejový, pásový |
x |
x |
x |
|
T - CAR |
13 - 50 |
2 |
1 |
Samohybný kolový |
9,5 |
2,5 |
2,9 |
DRIFTMASTER |
max. 50 |
2 - 3 |
Samohybný kolový |
9,5 |
2,5 |
2,9 |
|
T - JUMBO |
13 - 50 |
2 - 3 |
1 |
Sesamohybný kolový, kolejový |
8,55 |
2,5 |
2,4 |
CRAWLER - JUMBO |
10 - 62 |
1 - 2 |
Samohybný pásový |
7,2 |
2,9 |
7,4 |
|
GALLIC |
5 - 28 |
1 - 3 |
Nesamohybný kolejový |
8,25 |
1,55 |
1,55 |
|
GOTHIC |
5 - 14 |
2 - 3 |
Nesamohybný kolový, kolejový |
7,6 |
1,55 |
1,55 |
|
CORSICA |
8 - 11 |
2 |
Samohybný kolejový |
6,45 |
1,98 |
2,25 |
x podle počtu a umístění vrtacích jednotek
Parametry vrtacích vozů různé konstrukce
Typ |
Výrobce |
Země |
Druh pojezdu |
Druh podvozku |
Počet vrtacích jednotek |
Délka m |
Šířka m |
Výška m |
BAS 2 - 300 |
STG |
Švýcarsko |
nesamohybný |
kolový |
2 |
8,27 |
1,51 |
1,66 |
2 MR 500 |
Tamrock |
Finsko |
nesamohybný |
kolejový |
2 |
7,7 |
1,33 |
2,05 |
BU 141 |
Alimak |
Švédsko |
samohybný |
kolový |
1 |
6,5 |
1,7 |
2,0 |
VV - 4 |
VZUP |
ČR |
nesamohybný |
kolejový |
4 |
5,3 |
1,92 |
2,0 |
Parametry vrtacích vozů různé konstrukce s kolovým kloubovým podvozkem traktorového typu s naftovým motorem
Typ |
Výrobce |
Země |
Počet vrtacích jednotek |
Délka m |
Šířka m |
Výška m |
Rychlost km/hod. |
Výkon motoru k |
Váha t |
Boomer 131 |
Atlas Copco |
Švédsko |
3 |
12 |
2,33 |
2,7 |
14 |
118 |
23 |
Boomer 121 |
Atlas Copco |
Švédsko |
2 - 3 |
11,8 |
2,2 |
2,6 |
20 |
90 |
18,6 |
Minimatic |
Tamrock |
Finsko |
2 |
9,3 |
1,55 |
1,78 |
6 |
55 |
9,5 |
Serpent Drillmobile |
Joy |
USA |
2 - 3 |
10,6 |
2,4 |
2,1 |
10 |
100 |
15,8 |
VRTNÉ SOUPRAVY PRO RAŽBU SVISLÝCH OTVÍRKOVÝCH DĚL
Konstrukce těchto vrtných souprav je řešena pro nasazení v libovolném místě ražené šachty, hlavně v jejím středu. Rám je buď postaven na počvě ražené šachty nebo řešen jako závěsná konstrukce, umístěná na povalu. V některých případech byla vrtná souprava upevněna na výložnílu drapákového nakladače.
VRTNÉ PLOŠINY PRO RAŽBU KOMÍNŮ
Používají se systémy s plošinou pojíždějící po kolejnici ukotvené ve stěně raženého komína nebo závěsné plošiny.
Základem samohybných razících plošin s pojezdem je speciální vodící a nosná kolejnice zakotvená svorníky v boku komína. Po ní se pohybuje razící plošina vybavená samostatným pojezdovým ústrojím se vzduchovým nebo elektrickým pohonem. Vodící kolejnice se skládá podle podmínek ražení z přímých nebo zakřivených sekcí přírubově spojovaných. Sekce o různé délce se kotví do boku komína kotevními svorníky, a to z pracovní plošiny. Konstrukcí kolejnice je veden stlačený vzduch a voda pro vrtací kladiva. Horní konec kolejnice se při trhací práci chrání krytem s tryskami pro účinné odvětrání čelby po odstřelu. Stlačený vzduch nebo elektrický proud k pojezdovým motorům plošiny se vede hadicí nebo kabelem, automaticky odvíjeným a navíjeným navijákem na spodní chodbě. Obdobně je vybaven servisní výtah. Pro ražení větších profilů je možno plošinu stavebnicově zvětšovat, případně měnit její sklon vůči kolejnici při ražení šikmých komínů. Stejně tak je vybavena i plošina dopravní. Zabezpečení plošiny je tvořené provozní brzdou pro zadržení plošiny na vodící kolejnici, stavitelná bezpečnostní brzda (pro spouštění plošiny) a pojistné záchytné zařízení. Pohon je tvořen dvěma motory, které pohánějí přes šroubovou převodovou skříň tři ozubená kola zabírající do čepového hřebenu vodící kolejnice.
Závěsné razící plošiny jsou obvykle řešeny jako samohybné. Pohyb plošiny umožňuje vrátek, umístěný ve spodní části její konstrukce a dálkově ovládaný z dopravního prostoru plošiny. K pojezdu se používá pomocné lano spouštěné se zátěžným závěsem po každém odstřelu pomocným vodícím vrtem prostřednictvím horního zajišťovacího vrátku. Ve svislém komínu je plošina zajištěna v pracovní poloze pneumatickými rozpěrami umístěnými v její horní části a dále pomocnými zajišťovacími řetězovými závěsy na kotevních svornících. V šikmém komínu vede plošinu jednoduchá kolejnice uchycená svorníky v nadloží. Stlačený vzduch se přivádí k motoru vrátku plošiny a pro vrtací kladiva hadicí automaticky navíjenou navijákem na spodní chodbě.
Parametry razících plošin různé výroby
Typ | STH - 5 |
KPRS - 1 |
Jora |
Výrobce | Alimak |
--- |
Atlas Copco |
Země | Švédsko |
Rusko |
Švédsko |
Délka mm | 1045 |
1150 |
1500 |
Šířka mm | 1600 |
1200 |
1500 |
Výška mm | 2200 |
1900 |
3200 |
Druh pohybu | po kolejnici |
po kolejnici |
závěsná |
Max. pracovní výška m | 200 |
80 |
100 |
Nosnost plošiny kg | 690 |
500 |
500 |
Rychlost nahoru m/min. | 9 - 18 |
12 |
5 |
Rychlost dolů m/min. | Max. 30 |
15 |
7 |
Váha t | 1,05 |
21,0 |
1,20 |
VRTACÍ SOUPRAVY PRO RAŽBU KOMÍNŮ DLOUHÝMI VRTY
Podstatou dané technologie je navrtání horninového bloku mezi dvěma patry soustavou dlouhých rovnoběžných vrtů a postupné provedení trhacích prací směrem zespoda nahoru v různě dlouhých záběrech v závislosti na geologických podmínkách. Veškeré práce se provádějí z horní chodby. Pro ražbu se používají speciální vrtné soupravy.
Konstrukce soupravy je ustavena přesně ve směru raženého komína pomocí rozpěrného hydraulického sloupu rozepřeného mezi počvu a strop. Na tomto sloupu je upevněno otočné rameno s vrtacím kladivem. Odvrtat lze plochu o maximálním průměru 3400 mm, uprostřed zůstává neodvrtatelná plocha o průměru 860 mm.
Parametry vrtací soupravy Simba 5 Atlas Copco
Typ vrtacího kladiva | BBE 57 - 00 |
Délka nástavných vrtacích tyčí mm | 1800 |
Průměr vrtů mm | 64 - 152 |
Délka vrtů m | max. 50 |
Možnost sklonu vrtů o | 75 - 90 |
Minimální výška vrtací komory mm | 3600 |
Maximální průměr výlomu mm | 4000 |
Maximální vzdálenost obrysových vrtů od středního sloupu mm | 1700 |
Maximální rozměry čtvercového komína mm | 2400 x 2400 |
Minimální vzdálenost vrtů od nosného sloupu mm | 4300 |
Hmotnost nosného sloupu a rámu kg | 1100 |
Hmotnost posuvného zařízení s kladivem kg | 400 |
Hmotnost hydraulického ovládání kg | 100 |
Celková hmotnost kg | 1600 |
VRTNÉ SOUPRAVY PRO VEDENÍ DOBÝVACÍCH PRACÍ
Na rozdíl od vrtných vozů pro ražbu otvírkových děl, u kterých se počítá s častým přemisťováním a pohybovými možnostmi vrtacích jednotek, u souprav pro vrtání při hromadném dobývání se předpokládá pouze odvrtávání skupin různě směrově orientovaných vrtů v dané rovině. Základní funkční pohyb vrtacích saní s kladivem se omezuje na jednoduchý posuv nebo natáčení kolem konstantní osy za účelem vrtání paralelních, vějířových nebo paprskovitých vrtů.
U nosné konstrukce se předpokládá hlavně stabilizace lafety s vrtacím kladivem, protože se většinou jedná o značně dlouhé vrty.
Lehlá vrtací kladiva se používají pouze pro jednoduché vrtací soupravy při vrtání kratších vrtů. Pro soupravy pro vrtání dlouhých produkčních vrtů (6 - 80 m) jsou používána vrtací kladiva se zvětšeným kroutícím momentem a možností reverzace otáčení vrtného soutyčí. Plně se zde uplatňují kladiva se separátní rotací.
Pro odstranění ztráty přenosu energie úderu nástavným soutyčím u saňových vrtacích kladiv se částečně přešlo na vrtání ponornými vrtacími kladivy. Vrtací kladivo je umístěno na konci soutyčí na dně vrtu většího průměru (100 mm). Rotaci zajišťuje motor na saních vrtné soupravy, která též vyvozuje potřebný přítlak vrtacího kladiva do vrtu.
Typ zařízení |
Výroba |
Počet vrtacích jednotek |
Délka vrtů m |
Průměr vrtů mm |
Směr vrtání |
Situování vrtů |
Nosná konstrukce |
PT 29 PT 36 |
ČR Rusko |
1 |
6 |
32 - 40 |
vertikálně a šikmo dovrchně |
Jednotlivé vrty |
Pneumatická vzpěra |
VS 1 |
ČR |
1 |
6 |
32 - 40 |
Vertikálně a šikmo dovrchně |
Jednotlivé vrty |
Pneumatický nosný a rozpěrný válec |
PK 29 |
ČR |
1 |
10 - 12 |
35 - 45 |
libovolně |
Vějířové nebo paprskovité vrty |
rozpěrný sloup s příčníkem |
TB 1 |
Rusko |
1 |
50 - 80 |
105 |
libovolně |
vějířové nebo paprskovité vrty |
rozpěrný sloup s příčníkem |
BUA 21 PK 60 |
Švédsko / ČR |
1 |
20 -25 |
50 - 70 |
libovolně |
Vějířové nebo paprskovité vrty |
2 rozpěrné sloupy s příčníkem |
Simba 12 Alimak |
Švédsko / Švédsko |
1 |
3 - 10 |
32 - 40 |
Vertikálně a šikmo dovrchně |
Dovrchní vějířové vrty |
Podpěrná konstrukce nebo kloubové uložení |
Simba - Junior PK 1000 |
Švédsko Finsko |
2 |
20 - 25 |
50 - 70 |
libovolně ve vertikální rovině |
Vějířové nebo paprskovité vrty |
dvousloupová |
WRDJ 4 BUV 2 |
USA Rusko |
1 - 2 |
20 - 30 |
50 - 70 |
libovolně ve vertikální rovině |
Dovrchní vějířové vrty |
nosná konstrukce s ramenem |
Simba 300 DUO |
Švédsko Finsko |
2 - 3 |
20 - 30 |
50 - 70 |
Vertikálně a šikmo dovrchně |
Dovrchní paralelní a vějířové vrty |
Nosná konstrukce s ramenem |
Groundhog |
Švédsko |
2 |
3 |
32 - 40 |
libovolně |
paralelní a vějířové vrty |
závěsná vrtací jednotka |
Pomocná zařízení pro dovrchní vrtání
Teleskopická vrtací kladiva patří mezi ruční vrtací prostředky, u kterých pneumatická vzpěra v ose kladiva umožňuje osový přítlak při dovrchním vrtání a současně pracovní stabilizaci daného zařízení. Pro větší výšky dobývek se pro účely podvrtávání používají v omezeném rozsahu vrtací sloupy. Základem je pneumaticky rozepřený sloup, který je současně vodícím a posuvným zařízením lehkého vrtacího kladiva. Nedostatkem je obtížnější manipulace při přemisťování sloupu a jeho ustavování do pracovní polohy.
Parametry vrtacího sloupu VS 1
- VS 1 A na kolejovém podvozku
- VS 1 B na kolovém podvozku
- VS 1 C bez podvozku
hmotnost soupravy VS 1 A, VS 1 B s kladivem VKS 29 kg | 180 |
hmotnost soupravy VS 1 C s kladivem VKS 29 kg | 140 |
hmotnost sloupu kg | 50 |
hmotnost lafety kg | 38 |
hmotnost ovladače s přívodem kg | 24 |
hmotnost kladiva VKS 29 kg | 29 |
hmotnost podvozku kg | 40 |
spotřeba vzduchu m3/min. | 4 |
zdvih rozpěrného pneuválce mm | 1150 |
maximální přítlačná síla N | 2740 |
rozsah rozepření sloupu mm | 1710 - 3560 |
rozsah výšky horizontálního ustavení osy vrtu mm | 645 - 2795 |
posuv kladiva po lafetě mm | 1515 |
podélný posuv lafety vůči rozpěrnému sloupu mm | 725 |
celkový zdvih vrtacího kladiva mm | 2240 |
maximální přítlak na vrtací kladivo N | 1450 |
výška zasunutého rozpěrného sloupu mm | 1710 |
celková délka lafety mm | 2420 |
Sloupové vrtací soupravy
Soupravu tvoří jeden nebo častěji dva rozpěrné sloupy, rozepřené mezi strop a počvu vrtací chodby. Na sloupech je umístěn v křížových objímkách přesuvný příčník. Posuvné saně s vrtacím kladivem jsou upevněny na příčníku další objímkou, která umožňuje natáčení saní do libovolného směru
Parametry sloupových vrtacích souprav různé výroby
Typ vrtací soupravy | PK 29 | PK 60 | BUA 21-7 | BUA 21-9 | TP 3000 | BU 70 A | KBU 50 |
Výrobce | Permon | Permon | Atlas Copco | Atlas Copco | Tamrock | SOZ | SOZ |
Země | ČR | ČR | Švédsko | Švédsko | Finsko | Rusko | Rusko |
Počet sloupů | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Min. Výška mm | 2100 | 1800 | 2000 | 2600 | 2835 | 2000 | 2175 |
Max. Výška mm | 2700 | 2900 | 2800 | 3400 | 4225 | 3000 | 2575 |
Výsuv sloupů mm | 600 | 1100 | 800 | 800 | 1390 | 1000 | 400 |
Délka příčníku mm | 2500 | 1500 | 1500 | 1500 - 3500 | 1200 | ||
Zdvih posuvu mm | 1600 | 1490 | 1800 | 1800 | 2000 | 800 | 1430 |
Typ posuvu | vřeteno | vřeteno | vřeteno | vřeteno | řetěz | vřeteno | vřeteno |
Síla posunu kp | 200 | 500 | 775 | 775 | 1000 | 1000 | |
Váha sloupu kg | 174 | 204 | |||||
Váha posuv. Zař. kg | 112 | 112 | 220 | ||||
Celková váha kg | 275 | 500 | 720 | 500 |
Lehké důlní vrtací soupravy
Lehká zařízení pro dovrchní vrtání jsou pro snadnější přemísťování umístěna na jednoduchém ručně ovládaném dvoukolovém podvozku. Vrtací saně jsou zpravidla sklopné v určitém rozsahu jak v podélné ose soupravy pro dovrchní vrtání vertikálních až šikmých vrtů, tak stranově výkyvné pro vrtání vějířových vrtů. Tyto pohyby zajišťují hydraulické válce. Pro vrtání většího počtu vrtů se používají soupravy se dvěma vrtacími jednotkami.
Nejrozšířenější vrtná souprava Simba Junior Atlas Corpo je tvořena dvěma samostatnými jednotkami sloupové konstrukce s přesunem po lyžinách pomocí vrátku. Vrtací saně se natáčejí ručně v příčné rovině v rozsahu 360o po pomocném kruhovém vedení. V požadované pracovní poloze se saně mechanicky na vedení stabilizují. Aby jeden pracovník mohl obsluhovat obě jednotky, je mezi nimi pomocný stojan s vrtacími tyčemi, ovládacími panely, rozvodem vody a tlakového vzduchu.
Parametry lehkých zařízení pro dovrchní vrtání různé výroby
Typ zařízení | Simba 12 |
LT 2 A |
BVFoI |
BVS |
BVM |
BVA |
BVU |
Výrobce | Atlas Copco |
Tamrock |
Alimak |
Alimak |
Alimak |
Alimak |
Alimak |
Země | Švédsko |
Finsko |
Švédsko |
Švédsko |
Švédsko |
Švédsko |
Švédsko |
Druh vrtů | dovrchní vějířové |
dovrchní vějířová |
paprskovité |
dovrchní vějířové |
dovrchní vějířové |
dovrchní vějířové |
dovrchní vějířové |
Délka mm | 2800 |
2500 |
2200 |
3100 |
2400 |
2500 |
2100 |
Šířka mm | 1400 |
2420 |
1100 |
850 |
1000 |
1170 |
1050 |
Výška mm | 2300 |
1340 |
2600 |
1300 |
1700 |
2150 |
1000 |
Zdvih posuvu mm | 1600 |
podle typu |
1200 |
1200 |
800 |
1200 |
1200 |
Podvozek | kolový |
lyžinový |
kolový |
Kolový kolejový |
kolový |
kolový |
kolový |
Celková váha kg | 420 |
podle typu posuvu |
320 |
250 |
300 |
300 |
200 |
Parametry důlní vrtací soupravy Simba Junior Atlas Copco
Vertikální rozpěrné sloupy | minimální výška mm | 2200 |
maximální výška mm | 3800 |
|
Horizontální rozpěrná opora | minimální šířka soupravy mm | 2500 |
maximální šířka soupravy mm | 3700 |
|
Maximální délka vrtací jednotky v dopravní poloze | mm | 2210 |
Maximální šířka vrtací jednotky v dopravní poloze | mm | 2600 |
Vrtací chodba | minimální profil m | 2,75 x 2,75 |
maximální profil m | 3,35 x 3,35 |
|
Pracovní zdvih vřetenového posuvného zařízení | mm | 1220, 1830 |
Hmotnost částí soupravy | konstrukce vrtací jednotky kg | 450 |
stojan s ovládacími panely kg | 300 |
|
posuvné zařízení se vzduchovými čelistmi a vrtacím kladivem kg | 209 |
|
Rozměry stojanu s ovládacími panely | délka mm | 2100 |
šířka mm | 1200 |
|
výška mm | 1900 |
Těžké důlní vrtací soupravy
Zařízení této skupiny jsou téměř převážně vybavena samohybným pojezdem, zpravidla bezkolejovým. Všechny funkční pohyby jsou zajišťovány hydraulicky s dálkovým ovládáním ze stanoviště obsluhy. Soupravy většinou umožňují vrtat několik vrtů najednou.
Parametry těžkých vrtacích souprav různé výroby
Typ | Simba II |
Simba II R |
Simba 24 |
BUV 2 |
SBU 70 |
Twinring |
Výrobce | Atlas Copco |
Atlas Copco |
Atlas Copco |
Tamrock |
||
Země | Švédsko |
Švédsko |
Švédsko |
Rusko |
Rusko |
Finsko |
Počet vrtacích jednotek | 1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Minimální rozměry vrtací chodby m | 2,7 x 2,5 |
2,9 x 2,5 |
4,0 x 3,0 |
2,5 x 2,5 |
2,5 x 2,5 |
3,5 x 3,5 |
Podvozek | kolejový nesamohybný |
kolový samohybný |
kolový samohybný |
pásový samohybný |
pásový samohybný |
kolový samohybný |
Rozsah vrtání | dovrchní vějířové a paralelní vrty |
dovrchní vějířové a paralelní vrty |
dovrchní vějířové vrty |
paprskovité vrty |
paprskovité vrty |
paprskovité vrty |
Celková váha kg | 1600 |
2800 |
3670 |
4500 |
3400 |
Parametry důlních vrtacích souprav Ingersoll - Rand pro vrtání dlouhých vějířových vrtů
Typ | WRDJ 4 |
TRDJ 2 |
WRDJ 3 |
Počet vrtacích jednotek | 2 |
1 |
2 |
Rozsah natáčení vrtací jednotky kolem podélné osy | 360o |
360o |
2 x 60o |
Typ posuvného zařízení | vřetenové |
vřetenové |
vřetenové |
Typ saňového vrtacího kladiva | URD 475U, D 475A |
URD 475U, D 475A |
URD 475U, D 475A |
Typ podvozku | samohybný kolový |
samohybný pásový |
samohybný kolový |
Maximální délka mm | 3500 |
4250 |
5250 |
Maximální šířka mm | 1700 |
1500 |
2200 |
Maximální výška mm | 2900 |
2250 |
1850 |
rozměry v dopravní poloze
Speciální víceúčelové důlní vrtací soupravy
Jedná se o vrtné soupravy pojíždějící po stropní zabudované kolejnici jako razící plošiny. Používají se pro hromadné dobývání výstupkovou metodou nebo její modifikací. Další jejich použití je při ražbě šikmých důlních děl.
Vrtnou soupravu tvoří:
- vlastní pojezdové ústrojí, pohybující se po zavěšené drážce
- nosná konstrukce soupravy s dálkovým ovládáním a manipulační plošinou
- dvě vrtací jednotky
- dvě boční hydraulické stabilizační opěry
- hydraulické zařízení pro mechanické prodlužování nebo demontáž vodící drážky
Pracovní cyklus při výstupkovém dobývání začíná postupným zabudováním nosné drážky jejím kotvením ve stropu předchozího výstupku přímo pomocí vrtné soupravy, a to po přeložení přechodového oblouku ze servisního komína do prostoru dobývky. Po dosažení konce bloku probíhá vlastní dobývání dalšího výstupku, a to při postupu opačným směrem. Vrtacími jednotkami se odvrtá dovrchními vrty odpovídající směrná délka bloku na danou šířku ložiska. Po přípravě vrtů k odstřelu se příslušný úsek nosné drážky demontuje a vrtná souprava se odsune do servisního komína, odkud se provede odstřel. Rozpojená hornina se přitom těží výpustným systémem nezávisle na průběhu dobývání.
Při ražení šikmých dovrchních důlních děl do úklonu 45o je použito širšího komplexu zařízení, jehož základem je vrtná souprava pojíždějící po nosné drážce. Doplňuje ji škrabákové nesamohybné nakládací zařízení a zásobníkový samohybný kyvadlový vůz, dálkově ovládaný a vyprazdňovaný ve spodní těžní chodbě do dalšího dopravního zařízení. Při větším sklonu se rubanina odklízí samospádem.
Důlní vrtné soupravy | Hausherr BWH II |
pro ražbu vodovných nebo | Ingersoll Rand Brokke |
ukloněných otvírkových děl | Ingersoll Rand Gantry |
Ingersoll Rand T - Car | |
Ingersoll Rand Drift Master | |
Ingersoll Rand T - Jumbo | |
Ingersoll Rand Crawler Jumbo | |
Ingersoll Rand Gallic | |
Ingersoll Rand Gothic | |
Ingersoll Rand Corsica | |
BU 1 | |
Důlní vrtné soupravy | SMBU 1 |
pro ražbu šachet | Air Brake |
Vrtné soupravy pro dobývání | Simba Junior Atlas Copco |
Razící plošiny | Alimak STH 5 |
Jora Atlas Copco |