Koncem léta 1996 získáváme první kolejnice a výhybky z lomu firmy Biskup, Kvis a Kotrba v Řeporyjích

hledáme, co zbylo po šroťácích v Řeporyjích hledáme, co zbylo po šroťácích v Řeporyjích

Je podzim 1996 a my stavíme první přejezd přes cestu

stavba přejezdu stavba přejezdu

Další koleje získáváme na podzim 1996 z dolu Richard

první akce v dole - dnes je tu uložiště radioaktivních odpadů první akce v dole - dnes je tu uložiště radioaktivních odpadů první akce v dole - dnes je tu uložiště radioaktivních odpadů

Jaro 1997 nás zastihuje na budoucím nádraží před štolou

úprava traťového svršku pro nádraží před štolou úprava traťového svršku pro nádraží před štolou úprava traťového svršku pro nádraží před štolou

V létě 1998 se nám daří získat další koleje z dolu Čelina

další akce v dole další akce v dole další akce v dole

Předjaří 1999 a my opět přestavujeme nádraží u muzea

přestavba oblouku a výměna pražců přestavba oblouku a výměna pražců přestavba oblouku a výměna pražců

Práce na odklízení suti a navážky v prostoru objektů úpravny v zimě 2000

vypadalo to jako za těžby vypadalo to jako za těžby

Výstavba trati k nové trafostanici trvala až do poloviny roku 2001

První etapa - trať k nádraží v lomu

stavební vlak úprava kolejové pláně úprava kolejové pláně stavební vlak - doprava pražců
už jen přibít kolejnice pracovní porada budoucí nádraží v lomu

Druhá etapa - přejezd přes cestu

pokládka pražců přibíjení kolejnic montáž přítržnice zkušební jízda lokomotivou MD 2 OaK

Třetí etapa - dostavba k nové trafostanici

vyměřování trati pohled k přejezdu pracovní vlak lokomotiva MD 2 Š u Nové trafostanice
  trať vede k trafokobkám traťmistr u lokomotivy BN 30 R  

Na začátku roku 2002 byla provedena výměna výhybky R 5 v prostoru úpravny

výměna výhybky výměna výhybky o pár hodin později je již nová výhybka na svém místě

Další akcí je rekonstrukce druhého přejezdu na trati ke štole

Je neděle 17.2.2002 a lžíce bagru se poprvé zakusuje do země v nové trase trati... ...v popředí je ještě vidět starý přejezd... ...který bude brzy odstraněn... ...starý přejezd je již odstraněn...
...pracovní vlak přiváží nové  pražce... ...kolejnice položené v nové trase... ...a jejich ohýbání do správného směru... ...hotový přejezd 31.3.2002...již jen podbít...
  ...hotový přejezd ...hotový přejezd  

V prostoru úpravny pokračují práce na odklizení suti a vyrovnání terénu

odklízení suti a navážek z prostoru bývalé strojovny a kovárny pohled na pracoviště z nadhledu i bývalé zásobníky kamene nad lanovkou jsou pod 150 cm mocným nánosem
bagr občas vyrýpne nějaký ten artefakt pod vrstvou nánosů se objevuje původní opěrná zeď příjezdové cesty občas to vypadá jako po náletech
po bagru nastupují lidské ruce stavba trati do mašinkárny posunutím výhybky zmizelo tolik proklínané "esíčko" stavba trati do mašinkárny

Ihned po ukončení sezóny 2002 byly zahájeny rekonstrukční práce na úseku trati od křížení u štoly přes Úpravnu hornin až k starému násypáku

první výkop rozlašnování kolejnic rozlašnovaná trať
tudy vedly koleje "tudy vedly koleje" "tudy vedly koleje"
srovnání podkladu pro novou trať srovnání podkladu pro novou trať bagrování v prostoru úpravny bagrování v prostoru úpravny
nové pražce příprava na položení trati k "perónu" pokládání kolejí pokládání kolejí
  hotový přejezd u křížení před štolou  
pokládání výhybky pokládání výhybky urovnání položené výhybky