Buštěhradská dráha - Pražský Semmering

Úsek z Prahy Smíchova na Zličín

Důvod výstavby této trati byl v zajištění přepravy uhlí od Kladna a dřeva od Lán do Prahy. Výstavba trati byla zahájena v červenci 1868. Vyměření trati provedl ing. Vilém Ast, výstavbu provedla firma Schön a Wesely. Celá trať z Prahy Smíchova do Hostivic měřila 19 km. Výškový rozdíl 180 m si vyžádal stavbu dvou viaduktů v Hlubočepích. První je dlouhý 115 m a 25 m vysoký, druhý je dlouhý 92 m a 22 m vysoký. Stavba mostů byla realizována v letech 1870 - 1872. Provoz na trati pro nákladní dopravu byl zahájen 3. července 1872, osobní doprava byla zahájena 16. září 1872.

Dnes už není provoz na této trati tak čilý jako dříve, o čemž svědčí nevyužité zarostlé výhybny, opuštěné strážní domky a pohaslá návěstidla. Pořád si ale zachovává svůj dopravní význam a hlavně romantiku horské trati, která se vine mezi vápencovými skalami Prokopského údolí i šplhá na vysoké srázy nad Prahou.

Fotogalerie z jedné takové sváteční jízdy je zde.


první viadukt
druhý viadukt
na druhém viaduktu
pohled z viaduktu na trať Praha Smíchov - Rudná - Beroun
romantika vápencových skal
Praha - Žvahov
?? nechybí zde něco ??
trať mezi Žvahovem a Jinonicemi
Praha - Jinonice
nad Prahou se rozpoutalo na chvíli peklo
přejezd u Waltrovky
Strojírna Walter
trať k Cibulce
Praha - Cibulka
Praha - Stodůlky
přemostění přes Jeremiášovu ulici
cestou na Zličín
Praha - Zličín
rampa pro nakládku tramvají z ČKD - Siemens
vlečka do depa Dopravního podniku Metro

Použité materiály: