Pražská akciová strojírna, dříve Ruston
Strojírna byla založena roku 1832 bratry Thomasovými na místě bývalé přádelny. Původní výrobní program tvořily kotle a parní stroje, později byla výroba rozšířena o parníky (navrhované majitelem strojíren Josephem Johnem Rustonem), mostní a střešní konstrukce.
Roku 1912 zakoupily objekty Rustonky Elektrické podniky královského hlavního města Prahy a byla zde zřízeny ústřední dílny pro opravy tramvají a později i kolejového materiálu. Roku 1974 byly opravy tramvají převedeny do nových Ústředních dílen Hostivař. V areálu strojíren dále sídlila výroba a opravy kolejového materiálu. V polovině roku 1981 byla v rámci rekonstrukce Sokolovské ulice snesena kolejová spojka mezi strojírnami a tramvajovou tratí. Napojení na železniční vlečku bylo zrušeno s likvidací trati mezi Prahou Vysočany a Prahou Těšnovem 3. června 1984. Strojírny dále patřily Dopravnímu podniku do roku 1994, kdy došlo k osamostatnění výroby kolejového materiálu firmou Pražská strojírna.
Veškerá výroba ve strojírnách byla ukončena v průběhu roku 2006 a byl vypracován demoliční výměr na likvidaci většiny objektů. Roku 2007 byla zahájena demolice v souvislosti s výstavbou nového úseku silnice Pobřežní a luxusní obytnou a a komerční zónou. Tak byla zničena jedna z nejstaršch památek na strojírenskou výrobu v Praze. Za několik let již nikdo nevzpomene, že se zde stavěly parníky a opravovaly tramvaje, jen stará kotelna, která by měla být zachována, bude němým svědkem slavné minulosti.
Rustonka ve 20. letech 20. století
A v době, kdy sloužila jako tramvajová vozovna
Strojírna v době, kdy ještě pracovala - srpen 2006
Poslední týdny a dny provozu - červen 2007
areál strojíren v pohledu od bývalé trati Vysočany - Těšnov pozůstatky tramvajových a železničních kolejí industriální pozůstatky Opuštěné objekty za halou mostárny
Opuštěné polorozpadlé haly v prosinci 2007
Likvidace pokračuje - leden 2008
A z celé slavné strojírny zůstala holá pláň a vyrabovaná kotelna, kde se usadili bezdomovci
Fotografické postřehy z jara 2011
Dílo skázy bylo dokončeno v březnu 2014
Použité materiály: